Blog Profesia.sk
feb
5

Cesta k úspechu? Buďte autentickí, radí Jan Mühlfeit

Autor: | Kategórie: Motivácia a rozvoj | Značky: ,
Cesta k úspechu? Buďte autentickí, radí Jan Mühlfeit
Chcete sa stať úspešným v tom, čo vás baví? Chcete byť výnimočným v tom, čo robíte? A čo ste pre to urobili? Alebo sa spoliehate, že úspech si vás nájde? Skúste sa stotožniť so slovami jedného z najúspešnejších českých manažérov, exprezidentom Microsoft Europe Janom Mühlfeitom, ktorý vraví, že dôležité je myslenie prvej ligy.

Keď si ľudia myslia, že majú hrať prvú ligu – a je jedno, či je to v umení, v športe, v politike či v biznise – tak ju hrať budú. Ak si myslia, že patria do divízie, tak skončia v okresnej lige. Keď sa Jan Mühlfeit prvý raz stretol s Billom Gatesom, mal na krku mladomanželskú pôžičku a jeho šéf na konte 100 miliárd dolárov. „Ja som sa ale k nemu správal ako rovný k rovnému,“ vraví úspešný manažér, ktorý po 22 rokoch opustil teplé miestečku v renomovanej firme a dnes radí manažérom, politikom, vplyvným, ale aj obyčajným ľuďom, ako byť úspešný. Tí, ktorí absolvovali niektorú z jeho prednášok, sa asi pousmiali nad niektorými jeho myšlienkami, ktoré napohľad s úspechom a šťastím nijako nesúvisia, no práve vo svojej jednoduchosti sú viac ako pravdivé. „Jedno české príslovie hovorí: Sedávej, panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě… Vravím, že je to zločin na duši českého národa. Lebo keby Popoluška sedela doma v kúte, dodnes by svojho princa zrejme nenašla,“ vraví s úsmevom Mühlfeit.

Profesia_days_Jan_Muhlfeit_02

Rozvíjajte svoje silné stránky

Aby sme boli dobrí v tom, čo robíme, mali by sme využívať svoje silné stránky. Koľko času venujú žiaci tomu, aby sa zlepšili v predmetoch, v ktorých neprospievajú? Podľa Jana Mühlfeita je to viac, ako je potrebné. „Totiž, každé dieťa sa narodí ako originál, no už v škole od nás chcú, aby sme sa správali ako kópie. Porovnávajú nás s ostatnými, lenže každý je dobrý v niečom inom. A ja som ešte nestretol šampióna, ktorý by bol výnimočný v tom, v čom vlastne nevynikal. Iste, môžete sa zlepšiť v tom, čo vám nejde, ale len do istej miery. Navyše, často na úkor toho, čo by ste mohli dosiahnuť, ak by ste sa venovali svojej silnej stránke. Ak je niekto slabý v matematike a driluje ju na úkor toho, v čom je dobrý, nikdy sa z neho nestane šampión. A tým pádom nebude šťastný,“ tvrdí Mühlfeit a dodáva, že podľa prieskumu Gallupovho inštitútu z dvoch miliónov ľudí, ktorých oslovili, len 17 percent pracuje v zamestnaní, v ktorom využívajú svoje silné stránky.

Profesia_days_Jan_Muhlfeit_03

Buďte autentickí

Vedeli ste, že človek dokáže za 17 milisekúnd rozpoznať, či ten druhý je alebo nie je autentický? Byť sám sebou je dôležité, pretože len tak budete jedinečný, a tým aj charizmatický. „Charizmatickí ľudia sú sami sebou, nehrajú sa na niekoho iného. Nepoznám žiadneho virtuóza alebo úspešného šampióna v akejkoľvek ľudskej činnosti, aby nebol charizmatický,“ vraví úspešný manažér a kouč. Nie všetci však presne vedia, čo sú ich silné stránky, hoci v podvedomí to môžu cítiť. Ak si ale nie sú celkom istí, existuje spôsob, ako to zistia. „Na to, aby človek zistil, v čom je nadaný, pomôže špeciálny test silných stránok, ktorý odporúčam svojim klientom. Ak viem, v čom som dobrý, čo je moja silná stránka, môžem sa na to zamerať a rozvíjať svoj talent,“ prízvukuje Jan Mühlfeit, ktorý má najnovšie aj vlastnú televíznu talk show Skrytý potenciál, v ktorej s pomocou odborníkov a známych osobností pomáha nájsť skryté možnosti ľuďom, ktorí sa do programu prihlásia s prianím zmeniť svoj život a pracovať na osobnom rozvoji.

Jan Mühlfeit sa ako hlavný spíker zúčastní aj populárneho veľtrhu práce a príležitostí Profesia days 2016, kde ho môžete stretnúť osobne. Ak to bude pre vás málo, príďte ho zažiť na celodenný kurz do Bratislavy 27. februára. Viac informácií získate tu.

autorka: Marika Studeničová
babulicova@profesia.sk
Dominika Babulicová
Produktová marketingová špecialistka
Profesia spol. s r.o.
Idealistka, ktorá sa snaží robiť svet lepším cez dobré texty a dobro(voľníctvo). Z médií presedlala na online marketing. Najčastejšie bloguje o motivácii, úspechu, produktivite a hľadaní práce.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook