Blog Profesia.sk
sep
5

Keď práca baví. Jeden deň „supporťáka“ Profesie

Autor: | Kategórie: Zákulisie Profesie | Značky:
Keď práca baví. Jeden deň „supporťáka“ Profesie
Hľadali ste si niekedy prostredníctvom stránky Profesia.sk prácu a potrebovali pomoc? Zabudli ste prihlasovacie údaje, našli „podozrivú“ pracovnú ponuku či nenašli kontakt na inzerujúcu firmu? Pravdepodobne ste sa obrátili na našich špecialistov na podporu zákazníkom, ktorí pomáhajú klientom (uchádzačom a firmám) zorientovať sa na stránke a nájsť odpovede na množstvo otázok o práci.

Ak vás zaujíma, ako vyzerá práca na oddelení zákazníckej podpory, prežite s nami deň „supporťáka“, ako sa nám v Profesii hovorí.

Sme supporťáci, hrdinovia Profesie, guruovia uchádzačov oprácu a záchrancovia zabudnutých hesiel. Naše magické schopnosti vás nasmerujú na správnu stránku a odpracú z cesty prekážky k vysnívanej práci.

Desať statočných

Na supporte je nás aktuálne desať – Zuzka, Ďuri, Pico, Zdenka, Romča, Biba, Bea, Maťo a Lukáš (ja). Správne ste napočítali len deväť mien. Dočasne nás totiž opustil kolega Peťo, ktorý si užíva strasti i slasti rodičovskej dovolenky. Svojím pozorným okom na nás dozerá šéf oddelenia Gabo.

V kancelárii sa zbierame postupne do ôsmej, kedy sa začína náš pracovný deň. Predtým, než sa pustíme do plnenia svojich povinností, vystriedame sa pri kávovare v kuchynke, rýchlo preberieme súkromné i pracovné novinky a  ide sa na to!

Čo robíme?

Našimi úlohami je overovanie pracovných ponúk, registrácií firiem a životopisov zverejnených v našej databáze, ďalej e-maily, chaty, telefonáty, či podpora ďalších produktov z dielne Profesie ako napr. domelia.sk, pracovný portál zameraný na pomoc v domácnosti, portál edujobs.sk určený na inzerciu pracovných pozícií v školstve alebo platy.sk. Podporujeme zároveň naše partnerské portály profesia.cz a workania.hu. Úlohy máme rozdelené tak, aby sme každý deň robili niečo iné, veď stereotyp je smŕŕť.

Od rána nás zastihnete telefonicky

Ráno sa všetci zapíname do telefónov, aby sme boli k dispozícii čo najviac používateľom. V priebehu dňa vybavíme niekoľko desiatok telefonátov. Kontaktujú nás tak uchádzači o prácu, ako aj spoločnosti, ktoré u nás inzerujú. Hoci požiadavky klientov sú rozličné, najčastejšie sa na nás obracajú priamo kandidáti so žiadosťou o prácu. Trpezlivo im vysvetľujeme, že ako prevádzkovateľ pracovného portálu prácu priamo neposkytujeme, a preto ich smerujeme na vyhľadávanie ponúk priamo na stránke.

Overujeme životopisy a pracovné ponuky

CVčka má dnes na starosti Maťo. Do desiatej overí prvú rannú várku – zvyčajne okolo dvesto životopisov. Potom sa pustí do tých „problematických“. Niekoľkým uchádzačom emailom odporučí doplniť si priebeh zamestnaní alebo informácie o vzdelaní. Ďalších upozorní na neaktuálny dátum nástupu do zamestnania či chýbajúce informácie o ich jazykových a počítačových schopnostiach.

Najväčšou výzvou v životopisoch pre uchádzačov stále zostávajú fotky. Záber v bikinách z dovolenky v Chorvátsku či so šteniatkom na prechádzke v lese síce zozbiera veľa lajkov na Facebooku, na budúceho zamestnávateľa však dojem nespraví. Posielame preto odporúčanie fotografiu vymeniť za nejakú serióznejšiu. Posledné CVčko na overenie si zverejnil Gandalf Biely, Maťo usúdil, že životopis asi nebude reálny, preto ho maže a posiela o tom autorovi informáciu.

„Čierneho Petra“ denných úloh, overovanie pracovných ponúk, si dnes vylosovala Romča. Ide o najnáročnejšiu úlohu, ponúk totiž len na slovenskej Profesii pribudne denne okolo tisíc päťsto a ich overovanie vyžaduje veľkú pozornosť. Romča však supportuje ako o život, preto jej nemusíme veľmi pomáhať. Sleduje, či má ponuka zmysluplné meno, správne zadané miesto práce, prípadne či inzerujúca firma obsadzuje pozíciu v oblasti, v ktorej podľa svojej charakteristiky pôsobí. V prípade akýchkoľvek nejasností klienta kontaktuje telefonicky alebo e-mailom. Napr. keď si právnická kancelária zverejní ponuku na zubného asistenta. Od klientky sa Romča dozvedá, že pracovnú ponuku zverejnila pre firmu svojho známeho, ktorý prevádzkuje zubnú kliniku. S klientkou sa dohodne, že do pracovnej ponuky doplníme meno skutočného zamestnávateľa, nakoľko transparentnosť pracovných ponúk je základnou podmienkou inzercie.

Dobrý deň, ako Vám môžem pomôcť?

Táto hláška vás privíta na našom online chate, prostredníctvom ktorého vybavíme denne desiatky rozličných žiadostí a otázok. Na každú sa snažíme odpovedať zodpovedne, motiváciou je pre nás hodnotenie od samotných používateľov, ktorí majú po každom chate možnosť vyjadriť svoju spokojnosť s tým, ako sme vybavili ich požiadavku.

Keď sa po jedenástej postupne začíname striedať na obede, vždy tak, aby niekto zostal zapojený do telefonátov a chatov, ani nevieme, ako nám ten pracovný deň zatiaľ ubehol.

Rýchlosť odpovede – naša priorita

Zdenka po obede pokračuje vo vybavovaní e-mailov. Denne ich vyriešime vyše sto. Obsahujú žiadosti o preposlanie nového hesla, prosbu o poskytnutie telefonického kontaktu na inzerujúcu spoločnosť alebo požiadavku na informácie o cenách služieb. Odpovedáme aj na otázky, ktoré k nám prídu zo stránky Profesie na Facebooku. Ako každý deň ani dnes nie je núdza o pikošky, napr. keď nám príde emailom žiadosť o výmenu gumičiek v magnetofóne alebo otázku na dĺžku záruky pri krovinoreze, ktorý si pán cez našu stránku údajne objednal. Takéto e-maily u nás nejdú hneď do koša, ale ich odosielateľom vysvetľujeme, že nie sme správnym adresátom a odporúčame e-mail preposlať.

Dôležitým aspektom pri riešení e-mailových žiadostí je tzv. SLA (z angl. Service Level Agreement), čo je čas, za ktorý chceme na každú jednu požiadavku odpovedať. Náš šikovný systém vyhodnotí obsah každej správy, ktorú obdržíme, a následne určí jej prioritu na riešenie. Medzi urgentné e-maily patria napr. zabudnuté prihlasovacie údaje.

Každú firmu preveríme

Firmy má dnes na starosti Biba. Ide o našu najinvestigatívnejšiu činnosť. Denne sa u nás zaregistrujú v priemere dve desiatky firiem, pri každej z nich kontrolujeme správnosť fakturačných údajov, zápis firmy v Obchodnom registri, overujeme uvedené kontakty, a zároveň preverujeme informácie o spoločnosti na internete. Väčšina registrácií prebieha bez problémov a firme zverejníme ponuku do pár minút od jej zadania, pri niektorých si prípadnú nejasnosť overíme telefonicky. Výnimočne firmám prístup k našim službám neposkytneme. Stáva sa to pri takých ponukách, ktoré nie sú v súlade s našimi VOP, napr. keď sa firma snaží zverejniť inzerát na gogo tanečníčky.

Nepoľavujeme ani pred „fajrontom“

Okolo druhej popoludní na nás postupne prichádza poobedný útlm, preto si doprajeme kofeínovú vzpruhu, po ktorej pokračujeme v plnení denných úloh.

Zuzka overuje profily a inzeráty zverejnené na stránke Domelia, Pico pomáha Ďurimu pri supportovaní maďarskej Workanie. Ja dnes celý deň pracujem zo „zálohy“. Riešim požiadavky kolegov z ďalších oddelení Profesie, pomáham s overovaním ponúk a životopisov či podľa potreby vybavujem emaily, chaty a telefonáty. Zároveň zostávam v práci o pol hodinku dlhšie, keďže na mňa dnes pripadla „služba“.

Pred koncom pracovnej doby prichádza náročnejší telefonát. Volá nespokojný klient, ktorý je sklamaný z nízkeho počtu reakcií na svoju pracovnú ponuku. Bea, ktorá telefonát zodvihla, mu navrhuje, že sa môžu spoločne pozrieť na nastavenia tejto ponuky. Z technického hľadiska je všetko v poriadku, jej názov, výber pozícií zo zoznamu na vyhľadávanie a miesto práce je zadané správne. Pracovnú náplň, benefity či požiadavky klient tiež uviedol dostatočne. Pýta sa, či je uvedená mzda 480 brutto konečná. Od klienta sa dozvedá, že zamestnanec bude mať ďalšie príplatky, napr. osobné ohodnotenie, dochádzkový bonus či koncoročné odmeny, ale neuvádzal to do ponuky, lebo zo zákona je povinný zverejniť len základnú zložku mzdy. Bea mu vysvetľuje, že takáto mzda na tejto pozícii môže uchádzačov odradiť, odporúča mu preto, aby všetky ďalšie informácie o spomínaných príplatkoch do ponuky uviedol. Klient súhlasí, o týždeň píše ďakovný email. Naša rada mu pomohla a pozíciu úspešne obsadil.

A ide sa domov

O piatej sa náš pracovný deň končí. Spoločne sme dnes overili 400 životopisov, 1 800 ponúk a  dvadsaťtri firiem. Odpovedali sme na 40 telefonátov, sto chatov a poslali takmer 200 e-mailov.

Každý deň sledujeme svoju prácu navzájom. V prípade, že toho má niekto veľa, ochotne mu pomôžeme, aby sme všetky pracovné povinnosti splnili efektívne a načas. Keď budete najbližšie potrebovať pri hľadaní práce s niečím pomôcť, viete, že náš tím je pripravení sa vám venovať.

 

chocholacek@profesia.sk
Lukáš Chocholáček
Customer Support Specialist
Profesia spol. s r.o.
Lukáš pracuje na oddelení Customer Care, kde zbiera a analyzuje zákaznícke podnety. Svoje spisovateľské ambície napĺňa občasným príspevkom do Profesia blogu. Vo voľnom čase ho nájdete liezť po horách, na pive alebo pri sledovaní najnovších trendov na sociálnych sieťach.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook