Blog Profesia.sk
sep
26

Jeden deň v Profesii: Špecialista zákazníckej podpory

Autor: | Kategórie: Zákulisie Profesie | Značky: ,
Jeden deň v Profesii: Špecialista zákazníckej podpory
Našli ste podozrivú ponuku, zabudli ste prihlasovacie údaje, neviete si rady s vyhľadávaním. Aj v takýchto prípadoch vám pomôže oddelenie zákazníckej podpory – Support. Zažite jeden deň medzi našimi supporťákmi.

Support tím Profesie tvorí deväť ľudí: vedúci Gabo, Adam, Zdenka, Bea, Peťo, Ďuri, Zuzka, Zuzka a ešte jedna Zuzka. Ja. Hovoríme si supporťáci, hoci oficiálny názov našej pozície znie Customer Support Specialist. Spoločne pomáhame klientom (či už uchádzačom, alebo firmám) nájsť odpovede na ich otázky a zorientovať sa nielen na stránke. To ste určite vedeli. Možno vás ale zaujíma, čo všetko sa za zákazníckou podporou Profesie skrýva. Na jeden deň vás pozývame na naše oddelenie.

7.50 h. Denne si striedame úlohy

Prvá takmer vždy príde Zuzka. My ostatní prichádzame postupne pred ôsmou, aby sme sa stihli pripraviť a naštartovali tak ďalší deň plný výziev. Ak je ešte niekto rozospatý, svojim energickým „Čautééé!“ ho po príchode preberie Zdenka. A môžeme sa dať do roboty!

Máme presne stanovené úlohy, ktoré si denne striedame, aby sme neprepadli stereotypu:

Zuzka dnes overuje a sleduje portál Domelia.sk, ktorý sa zameriava na prácu a výpomoc v domácnosti, a odpovedá na e-maily poslané priamo do našej schránky profesia@profesia.sk prijaté od včera po 16.30 h.

Adam má na starosti ponuky spoločností, ktoré overuje a kontroluje, a tiež riešenie problémov pri generovaní platových analýz na Platy.sk.

Zdenka odpovedá na správy od klientov, ktoré sú posielané cez formulár na stránke Profesie, a stará sa o chat s firmami.

Bea overuje ponuky a firmy na Workania.hu, teda maďarskom kanáli Profesie. Má na starosti aj správu chránených dielní na stránke Dielne.sk.

Na Workanii pracuje aj Ďuri, ktorý overuje životopisy, rieši prihlasovacie údaje a prichádzajúce e-maily.

Peťo dohliada na nové a upravené životopisy na Profesii a preveruje ich.

S CV-čkami, ponukami a prihlasovacími údajmi pomáha aj druhá Zuzka, ktorá spracúva tiež súhlasy s osobnými údajmi.

A ja sa dnes starám o overovanie firiem a riešenie žiadostí o prihlasovacie údaje.

K tomu má každý na starosti chat s uchádzačmi, teda tú bublinku, ktorá vám na Profesii vyskočí vpravo dolu. Zároveň odpovedáme na e-maily, ktoré prišli priamo do našej schránky, zodpovedáme vaše otázky cez telefón a riešime požiadavky kolegov z obchodného oddelenia, ak potrebujú našu pomoc. Pri raňajkách a šálke kávy si pozrieme, čo dnes budeme robiť, a podľa toho si zadelíme čas, aby boli úlohy vyriešené efektívne.

8.00 h. Overujeme firmy…

Ideme na to! Pozerám na registrované firmy a určím si, ktoré vyriešim najskôr. To sú tie, ktoré mali všetko vyplnené správne a netreba nič dodatočne riešiť. Zapínam sa do chatu a logujem do telefónu. Otváram e-mailovú schránku.

Overujem prvú firmu. Je to slovenská firma, podľa stručnej charakteristiky pôsobiaca v strojárstve. Otváram obchodný register. Hľadám, hľadám, ale nenachádzam zapísanú činnosť „strojárstvo“. Pridávam poznámku do systému, aby vedeli aj kolegovia, a zapisujem si do notesu, že tejto firme, budem volať o 9:00 h.

Otváram ďalšiu firmu. Je to zahraničná, konkrétne poľská spoločnosť. Podľa nimi zadaného čísla IČO (poľské KRS) hľadám v dostupných registroch oficiálne údaje. Všetko sedí, paráda. Zadali ponuku na pozíciu projektového manažéra. Vzdelanie VŠ 1. a 2. stupňa, požiadavky na jazyk, náplň práce vyplnili, benefity aj požiadavky majú, všetko sedí. Overujem. Medzičasom overím zvyšné štyri firmy na Profesia.sk a ďalších šesť na Profesia.cz, ktoré sú tiež v poriadku.

8.45 h. …ponuky aj životopisy

Adam už má overené všetky ponuky. Zuzka má nadpolovičnú väčšinu e-mailov zodpovedaných, veľa z nich sú otázky na konkrétne pracovné ponuky inzerujúcich firiem. Zuzka preto uchádzačom neúnavne vysvetľuje, že informácie o konkrétnej pracovnej ponuke môžu získať priamo u inzerujúcej spoločnosti cez kontakty naspodku ponuky, a dopĺňa, že Profesia nie je pracovná agentúra, ale pracovný portál. Bližšie detaily o jednotlivých ponukách preto vedia poskytnuť konkrétne firmy, ktoré ich zverejnili. Zdenka má tiež veľmi podobné e-maily a Bea práve na Workanii finišuje s ponukami a púšťa sa do druhej časti firiem. Vďaka Ďurimu sú už overené aj životopisy na Workanii, teraz ide riešiť e-maily.

Peťo dokončuje overovanie CV na Profesii, dvanástim uchádzačom písal odporúčania k doplneniu životopisu, kde chýbali napríklad prax a vzdelanie, desiatim napísal ohľadom fotografie, ktorá nebola pre CV práve vhodná (profilovka v osrdiečkovanom rámiku, prípadne pózovanie s najväčším rybárskym úlovkom fakt nie sú to, čo chce personalista vidieť). Druhá Zuzka pomáha s CV-čkami, ponukami a práve nahadzuje súhlasy s osobnými údajmi do systému.

Vyzerá to dobre, však? Za necelú hodinu sme overili spolu 350 ponúk, o niečo viac životopisov a dvanásť firiem. Stále však pribúdajú ďalšie a ďalšie, ktoré treba priebežne sledovať.

9.00 h. Spoznávame inzerujúce spoločnosti

Volám slovenskej strojárskej firme, pán na druhej strane je milý. Vysvetľuje mi, že firmu len nedávno založili a túto činnosť sa chystajú zaviesť koncom budúceho týždňa. Majú už návrh na zápis v registri, takže je to v poriadku. Pri ďalšej ponuke tejto firmy opäť skontrolujeme, či už je činnosť zapísaná.

support, zákaznícka podpora, Profesia9.20 h. Klientov riešime individuálne

Firmy sú pre túto chvíľu overené. Pozriem do e-mailovej schránky, kde ma čaká päť správ. Žiadosť o nové heslo, otázka ohľadom inzercie ponúk práve registrovanej firmy, pani, ktorá si hľadá prácu, firma sa pýta, ako sa registrovať, a posledný je pán, ktorý hľadá prácu pre dcéru. Niektoré zodpoviem e-mailom, v iných prípadoch zavolám. V každom prípade sa snažím, tak ako všetci kolegovia na Supporte, pristupovať ku klientom individuálne.

Pozriem aj na ostatné úlohy, či niekto nepotrebuje pomoc. Možno sa to nezdá, ale napríklad pracovné ponuky pribúdajú veľmi rýchlo. Doobeda to môže byť aj 10-15 za minútu. Neskôr sa tempo utlmuje, nižšie je počas obedov a klesá k poobediu.

9.50 h. Zastihnete nás na online chate

Práve mi bliká konverzácia, dnes v poradí ôsmy chat. Pán má problém vytvoriť životopis. Pýtam som sa ho, v ktorom kroku sa problém vyskytol. Nanešťastie, zle prečítal moju správu a rozčúlil sa, prečo sa ho pýtam, v ktorom roku sa mu to stalo. Aj takéto nedorozumenia sa nám občas pritrafia.

Následne overujem ďalšiu z dvoch nových firiem a neviem si rady s problémom, ktorý nastal pri registrácii. Požiadam o pomoc Beu, ktorá má voľnú chvíľku, pridá sa aj Zdenka. Obe mi poradia, ako podobnú vec už riešili. Často si takto pomáhame, ak si nie sme istí.

10.30 h. Poradíme vám aj telefonicky

O chvíľu zvoní telefón. Pán na druhej strane sa pýta, či už je jeho ponuka zverejnená na stránke. Vypýtam si IČO a zisťujem, že je to pán z jednej z novoregistrovaných firiem. Vysvetlím mu, ako funguje proces overovania a že zverejnenie zvyčajne trvá maximálne hodinu, aj to len v prípade, že by sa vyskytol nejaký problém.

Takmer okamžite vyzváňa ďalší hovor. Ako zvyčajne, pri predstavení poviem aj názov spoločnosti. Na moje prekvapenie sa však uponáhľaná pani na druhom konci opýta, či máme v sortimente aj údené výrobky. Vysvetlila som jej, že nakoľko sme pracovný portál, údeniny nevedieme. :)

13.30 h. Stále je niekto k dispozícii

Ani neviem, ako to do obednej pauzy uletelo. Cez obed sa vždy vystriedame tak, aby bol aspoň jeden kolega na linke. Po obednej pauze pokračujeme v práci. Zdenka, Zuzka a Bea si odchádzajú uvariť kávu, aby získali energiu na zvyšok dňa. Je to už u nás akýsi rituál. A ide sa ďalej, každý pokračuje v pridelených úlohách. Popri práci nám celý deň hrá hudba z rádia, ktorá tvorí príjemnú kulisu.

14.25 h. Snažíme sa poradiť každému

Peťo sa nahlas smeje. Na overenie mu prišiel životopis s menom MUDr. PaeDr. Fedor Koňopes s fotografiou muža s konskou hlavou. Podľa uvedených informácií bola jeho posledným zamestnaním funkcia prezidenta galaxie. Peťo maže CV a posiela o tom informáciu jeho kreatívnemu autorovi.

O chvíľu sa rozosmeje aj Zdenka. Prišiel jej e-mail, v ktorom jedna kamarátka druhej nadšene opisuje zážitky z chaty, na ktorej bola s milencom, a teší sa, že manžel nič netuší. Nuž, lenže zle naťukala adresu príjemcu a o jej dobrodružstve sme si prečítali v Profesii. :)

Mne opäť bliká chat. Pani z Považskej Bystrice hľadá prácu a žiada o ponuky špeciálne pre ňu. Posielam jej linku na rozšírené vyhľadávanie, vysvetľujem, ako hľadať, a ponúkam jej tiež možnosť nastaviť si agenta.

15.40 h. Na stránke nechceme podvodníkov

Registrovali sa ďalšie dve firmy, púšťam sa do overovania. Jedna z nich je personálna agentúra, ktorá má riadne zapísanú činnosť „Sprostredkovanie zamestnania za úhradu“ v obchodnom registri. Telefonujem pánovi, ktorý firmu registroval, a pýtam sa, či vyberajú poplatky od uchádzačov za sprostredkovanie práce. Oznamuje mi, že od uchádzačov nie, pretože je to protiprávne, a poplatky berú len od firiem, pre ktoré uchádzačov sprostredkúva. Je to v poriadku, firmu overujem.

16.30 h. Denne pomáhame stovkám z vás

A všetko je hotové! Dnes sme stihli celkovo vybaviť / overiť / vyriešiť spoločne na všetkých troch kanáloch (Profesia.sk, Profesia.cz, Workania.hu):

1020 ponúk

612 životopisov

90 e-mailov

87 chatov

35 telefonátov

32 žiadostí o nové heslo

25 firiem

Deň sa skončil a my odchádzame s dobrým pocitom, že sme dnes množstvu ľudí pomohli. Dúfame, že vďaka našej práci si aj vy nájdete tú svoju. Zajtra sme tu pre vás znovu. :)

tabackova@profesia.sk
Zuzana Tabačková
Špecialistka zákazníckej podpory
Profesia spol. s r.o.
Má za sebou školu informačných štúdií, zaujíma ju psychológia osobnosti a medziľudská komunikácia. Na Supporte prácu s ľuďmi aj informáciami spojila a v blogoch vychádza zo skúseností so zákazníkmi.
Všetky články autora

6 komentárov

  1. Pridal: bellatrix | 17. decembra 2014 22:48
    Odpovedať

    znie to zaujimavo, nezamestnate ma? :P

  2. Pridal: Peter Šumera | 7. augusta 2017 20:35
    Odpovedať

    Nádherne vykreslené ako má vyzerať spolupráca tiež zmyselne rozdelená práca tak, aby nebola nudná a abyvnapľňala tiež potreby vašej spoločnosti, teda vychádzať v úsrtrety ako zamestnávateľom, tak aj zamestnancom. Veru by som sa na tom rád zúčastnil.

    Poslal so vám svoju žiadosť a zajtra rozhodne pošlem aj motivačný list.

    S pozdravom

    Peter Šumera

    • Pridal: Dominika Babulicová | 10. augusta 2017 09:36
      Odpovedať

      Dobrý deň, Peter, tešíme sa, že vás pracovná ponuka zaujala :) Kolegyne z HR budú na Vašu žiadosť istotne odpovedať. Pekný deň

  3. Pridal: Jana | 10. augusta 2017 10:12
    Odpovedať

    Veľmi zaujímavo a pútavo opísaná práca… Začala som túžiť zažiť to aj osobne a byť súčasťou skvelého tímu plného podobne pozitívnych ľudí.

  4. Pridal: Juraj | 18. augusta 2017 10:04
    Odpovedať

    Je radosť pracovať v takom skvelom kolektíve a v takej príjemnej atmosfére, akú ste opísali. Vaša rozmanitá činnosť ma doslova núti poslať Vám motivačný list spolu so životopisom a uchádzať sa o túto pracovnú pozíciu.

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook