Blog Profesia.sk
jan
30

Ako je to v skutočnosti s ponukami na Profesia.sk

Autor: | Kategórie: Zákulisie Profesie | Značky: , ,
Ako je to v skutočnosti s ponukami na Profesia.sk
Mnohí často, ak nie denne, reagujú na ponuky práce na portáli Profesia.sk. Ako sa však spoľahnúť na to, že ponuka nie je klamlivá a inzerujúca firma nezavádza?

Zverejnenie pracovnej ponuky nie je jednoduchý proces. Ponuky sa musia najskôr dostať na naše oddelenie zákazníckej podpory na overenie. Ak sa nám niečo nezdá, preverujeme u danej spoločnosti informácie. A až keď sme si istí, že je všetko v poriadku, ponuku potvrdíme ako overenú. To už, samozrejme, viete aj z môjho predchádzajúceho blogu. Poďme ale ponukám trošku nazrieť „pod pokrievku“.

Predpokladom na to, aby mohla firma ponuku práce zverejniť, je jej registrácia na stránke Profesia.sk. Už to si vyžaduje overenie spoločnosti. Keď firma spĺňa podmienky a je overená, vo svojom konte môže vytvoriť novú pracovnú ponuku. Má dve možnosti:

  1. Spoločnosť vytvorí novú ponuku, teda nanovo vypĺňa formulár pre zadanie ponuky.
  2. Spoločnosť obnovuje staršiu ponuku a upraví v nej želané údaje a dátumy, aby ponuka nepôsobila ako neaktuálna.

Ak niekedy natrafíte na pracovnú ponuku s dátumom ukončenia výberového procesu z minulého mesiaca, nemusí hneď ísť o neaktuálny inzerát. Spoločnosť pravdepodobne iba zabudla prepísať údaje zo svojej staršej, opätovne zverejnenej ponuky.

Vtedy prichádzame na rad my. Kontaktujeme spoločnosť so žiadosťou o opravu údajov, ktorú uskutočníme podľa požiadaviek, aby bola korektná.

Ako funguje zverejnenie ponuky

Spoločnosť, ktorá už je na stránke Profesia.sk registrovaná a prešla overením, si vytvorí ponuku, ktorú môže počas vytvárania uložiť ako koncept (nestratí ju v prípade výpadku pripojenia, môže sa k úpravám vrátiť atď.). Po dokončení pracovnej ponuky firma vyplní objednávku a vyberie si dobu platnosti ponuky.

Od doby platnosti sa odvíja konkrétna suma za zverejnenie inzerátu, ktorú následne spoločnosť zaplatí spôsobom, ktorý jej najviac vyhovuje. Nemyslite si preto, že firmy zverejňujú ponuky len tak. Riadne si za túto službu platia a neinvestovali by do fiktívnych ponúk.

Ihneď po potvrdení putuje zadaná ponuka práce na stránku a nám sa v systéme objaví ako neoverená. Púšťame sa preto do nej. V prvom rade nesmie v názve obsahovať výlučne veľké písmená. Tiež je dôležité, aby boli náplň práce, požiadavky a výhody rozdelené do správnych políčok.

Viac múch jednou ranou?

Stáva sa, že firma chce do jednej ponuky zmestiť viacero pozícií z nesúvisiacich odvetví. Takéto ponuky nie sú v poriadku a spoločnosť kontaktujeme a vysvetlíme, že ponuka môže byť zadaná len pre jedného zamestnanca, teda pozície zo zoznamu sa musia týkať len jedného zamestnanca (Napríklad Administratívny pracovník, referent a Asistent).

Výnimkou je taký prípad, kedy bude jedna osoba vykonávať viac činností, napríklad kosiť trávnik, upratovať izby a podľa potreby umývať riady v kuchyni menšieho rodinného hotela. Takáto ponuka musí obsahovať informáciu, že sa jedná o kumulovanú funkciu.

Zamestnávatelia v ponukách občas uvedú aj diskriminujúce požiadavky. Ak nie sú riadne opodstatnené a adekvátne vysvetlené, kontaktujeme ich a informujeme, že údaje v ich pracovnej ponuke sú v rozpore s antidiskriminačným zákonom. Tiež sa stáva, že firma zadá ponuku pre svoju klientskú spoločnosť. Vtedy musí uviesť jej celý názov, aby uchádzači vedeli, s kým budú mať pracovnú zmluvu. Možnosť neuvádzať meno klienta majú iba personálne agentúry, pretože disponujú licenciou na sprostredkovanie zamestnania.

Určite ste už natrafili aj na ponuky nesúce názov, ktorý pripomínal skôr šifrovanú reč. Pre niektorých španielska dedina, no pre iných jasná voľba. Spoločnosti často názvy voľných pozícií uvádzajú buď v cudzom jazyku, alebo v reči, akou hovoria práve tí uchádzači, ktorých na dané miesto hľadajú. Je to časté napríklad v oblasti IT alebo financií. Týmto spôsobom zamestnávateľ docieli, že na výberové konanie zareagujú len tí uchádzači, ktorí danej problematike rozumejú a názov pozície im nie je cudzí. Takže v zásade platí, že ak nerozumiete, čo od vás na danej pozícii firma očakáva, skúste inú ponuku. :)

Nereálne či staré ponuky nie

Fiktívne a neaktuálne ponuky voľných miest na Profesia.sk nehľadajte. To, že ponuka je na stránke dlhšiu dobu, neznamená, že je neaktuálna. Je jednoducho dlhšie zverejnená a tým, že neustále pribúdajú ďalšie a novšie, posúva sa v zozname ponúk nižšie. Všetky pracovné ponuky na stránke sú platené, a preto si firmy určite dobre rozmyslia, či im to stojí za taký „žart“, aby ponuku zverejňovali len naoko.

Ak viete o konkrétnom prípade, kedy nejaká firma zverejnila ponuku práce, voľné miesto obsadila a inzerát nestiahla, určite nám o tom dajte vedieť. My spoločnosť oslovíme a postaráme sa o to, aby bola neaktuálna ponuka stiahnutá.

Všemožne sa snažíme preverovať ponuky, ktoré môžu vyzerať neseriózne. Nemáme však možnosť chodiť na výberové procesy a aj keď makáme na 100 %, sme tiež iba ľudia. Preto oceníme, ak nám pomôžete skvalitniť obsah našej stránky a akúkoľvek podozrivú ponuku nám nahlásite. Chceme vás predsa uchrániť pred podvodnými inzerátmi, preto na Profesia.sk každý deň funguje kolobeh overovania pracovných ponúk. Celkom zložitý proces, čo poviete? :)

tabackova@profesia.sk
Zuzana Tabačková
Špecialistka zákazníckej podpory
Profesia spol. s r.o.
Má za sebou školu informačných štúdií, zaujíma ju psychológia osobnosti a medziľudská komunikácia. Na Supporte prácu s ľuďmi aj informáciami spojila a v blogoch vychádza zo skúseností so zákazníkmi.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook