Veľké spoločnosti sú častokrát v očiach mladých považované za nudné a nezaujímavé. Momentálne je vraj cool ten, kto pracuje v startupe. Pravda je taká, že mnohí si nedokážu predstaviť ako práca v korporáte – alebo centrách zdieľaných služieb – vlastne vyzerá. Iní dokonca ani nevedia, čo servisné centrá sú. Najmä mladí študenti majú mylnú predstavu a zostávajú veľakrát prekvapení, keď zisťujú, že centrá ponúkajú množstvo pracovných miest s naozaj rozmanitou náplňou práce a nespočetnými benefitmi. Ako to teda je?
Celodňové ťukanie do počítača. Nekonečné vypĺňanie excelovských tabuliek. Miestnosť bez súkromia, kde sa o stôl delíte s niekoľkými ľuďmi. Toto sú najčastejšie interpretácie mladých ľudí, keď sa ich opýtate na prácu v korporácii. Tých mladých ľudí, ktorí v korporácii väčšinou ešte nepracovali, len „o tom počuli.“ Čo vám ale povie človek, ktorý takúto skúsenosť reálne má?
Okrem samozrejmosti, ktorou je notebook, ktorý zamestnanec môže používať aj na osobné účely, získate v prvom rade prácu, vďaka ktorej sa toho strašne veľa naučíte. Zistíte, čo vám vyhovuje a kde sa naopak nevidíte. Vďaka tomu, že väčšie firmy majú mnoho oddelení, máte šancu vyskúšať si rôznorodú prácu a nájsť si to svoje. A tak od zákazníckej podpory či analýzy dát prejsť k marketingu, logistike, učtovníctu alebo projektovému manažmentu. Mnohé korporácie majú zabehnuté interné rotačné programy, v rámci ktorých si môžete vyskúšať ako to vyzerá v inom centre či oddelení, čo môžete využiť napríklad vtedy, keď chcete prácu zmeniť.
V centrách zdieľaných služieb môžete tiež využiť príležitosť naučiť sa novým zručnostiam a získať odbornú kvalifikáciu – každá korporácia ponúka svojim zamestnancom bezplatné školenia v mnohých oblastiach. Možnosť vzdelávania v rámci pracovného času a na náklady niekoho iného, to znie celkom fajn, nie?
Čím je firma väčšia, tým viac má oddelení a zamestnancov. Z toho logicky vyplýva, že stretnete veľa šikovných a zaujímavých ľudí, či už v rámci vášho alebo iného oddelenia – pretože je veľmi pravdepodobné, že budete spolupracovať s niekoľkými oddeleniami naraz. Veľa z nich sa nebude nachádzať na Slovensku, dokonca ani v Európe. Je dosť možné, že na denno-dennej báze budete komunikovať s kolegom v Brazílii alebo váš šéf bude mať sídlo v Spojených štátoch. Stanete sa súčasťou väčšej komunity. A kto vie, možno vás sem-tam vyšlú na pracovnú cestu alebo dostanete ponuku na relokáciu do inej krajiny.
Vďaka tomu, že v korporáciách pracujú tímy ľudí pochádzajúcich z rôznych krajín, si môžete byť istí, že vaša úroveň angličtiny (a každého ďalšieho jazyka, s ktorým prídete do kontaktu), sa bude zlepšovať. Keďže niekedy budete potrebovať komunikovať s kolegom, ktorý žije v inej časovej zóne, budete môcť pracovať z domu. Práve flexibilná pracovná doba je jedna z hlavných výhod, na ktorú zamestnanci korporácií nedajú dopustiť.
V nasledovnom videu, ktoré pripravilo Business Service Center Forum združujúce centrá zdieľaných služieb na Slovensku, môžete vidieť, aké sú odpovede študentov na otázku „čo sú podľa nich servisné centrá.“ Na porovnanie tiež uvidíte, čo si mladí zamestnanci mysleli pred tým, ako začali v korporácii pracovať, ako aj to, či sa ich vnímanie časom zmenilo.
Have your say!