Blog Profesia.sk
10 / júl 2025

7 dôvodov, pre ktoré sa vám oplatí absolvovať firemné vzdelávanie

Autor: | Kategórie: Pracovný život | Značky:
7 dôvodov, pre ktoré sa vám oplatí absolvovať firemné vzdelávanie
Firemné vzdelávanie, konferencie či workshopy prichádzajú práve vtedy, keď sa to najmenej hodí. Zvyčajne v čase, keď máte účtovnú uzávierku, odovzdávate ročný report alebo pripravujete prezentáciu pre nového klienta. Aj účtovníčka Petra nemala firemné školenia príliš v láske. Pochopila však, že aktívnou účasťou na nich rastie po profesijnej stránke. Presvedčí aj vás týchto 7 dôvodov, pre ktoré začnete firemné vzdelávanie vnímať v pozitívnom svetle?

O Petre, ktorá neobľubuje firemné vzdelávanie

Petra je účtovníčka. Keď jej prišiel e-mail od šéfa, v ktorom ju informoval o plánovaných školeniach, účtovníckych workshopoch a konferenciách na obdobie najbližšieho pol roka, otvárala ho s nechuťou. V hlave si predstavila, ako bude celý deň počúvať monotónnu prednášku plnú paragrafov. Faktúry s bankovými výpismi na zaúčtovanie ju medzitým počkajú na pracovnom stole do ďalšieho dňa.

Neobľubovala vzdelávacie aktivity, pretože jej „kradli“ pracovný čas. Stačilo však len trochu plánovania, rezerváciu dní na vzdelávanie v pracovnom diári a jej pohľad sa zmenil. Čo všetko jej účasť na vzdelávacích aktivitách priniesla?

1. Firma sa o Petru stará, firme na Petre záleží

Spoločnosť, ktorá sa stará so svojich zamestnancov, ponúka im rozličné benefity či vzdelávanie, tak prejavuje svoju úctu, starostlivosť a záujem. S firemným vzdelávaním má spoločnosť finančné výdavky, no je ochotná ich utrácať s jediným cieľom. Mať vo firme šikovných a múdrych zamestnancov. Aj na Petre im záleží, preto sa aj tento rok zúčastňuje na účtovníckych konferenciách.

2. Petra má lepšie šance na kariérny rast

Vďaka novým zručnostiam, ktoré Petra získava na workshopoch, sa zvyšujú jej šance na kariérny rast a postup. Ten, kto lepšie komunikuje, ovláda nové technológie, využíva efektívnejšie pracovné postupy či techniky, môže žiadať o povýšenie. Petra má tak vďaka vzdelávaniu šancu získať nielen lepšiu pozíciu, ale aj vyšší plat a viac (ne)peňažných benefitov.

3. Nové pohľady na prácu pre Petru

Petra si zvykla na svoj spôsob práce, no lektor na účtovníckom workshope zmenil jej uhol pohľadu. Vďaka tomu začala premýšľať inak. Predtým jej nenapadlo, že sa jej úlohy dajú spraviť jednoduchšie. Firemné vzdelávanie nie je len o informáciách. Je to o inšpirácii a nových prístupoch.

4. Networking prináša Petre nové kontakty

Dalibor z právneho, Anna z marketingu a Jana z back-officu. To sú kolegovia, ktorých Petra stretla na firemnom školení na tému kritické myslenie. Pracovali spolu v interaktívnych skupinách, počas prestávok mali priestor aj na osobné rozhovory. Petra zistila, že títo kolegovia sú veľmi príjemní. Napriek tomu, že prichádza s nimi počas roka do kontaktu len minimálne, prebrali aj mimopracovné témy. Ktovie, možno keď raz z firmy odíde a bude chcieť právnickú radu, zavolá práve Daliborovi.

5. Petra bude atraktívnejšia na trhu práce

Všetko, čo viete, je vaším bohatstvom. Alebo všetko, čo sa naučíte, sú len a len vaše vedomosti. Petra si na firemných školeniach uvedomila, že získané zručnosti jej pomáhajú nielen v aktuálnej práci, ale otvárajú jej nové dvere na trhu práce. Firemné vzdelávanie je pre ňu vlastná investícia do budúcnosti.

6. Nový vietor do plachiet vzdelanej Petry

Každý deň to isté. Účtuje, fakturuje, účtuje, fakturuje a tak dookola. Rutinná práca niekedy Petru pekne vyčerpáva. Vďaka školeniu načerpala energiu a našla chuť vyskúšať niečo nové. Firemné vzdelávanie nie je len o vedomostiach, ale aj o motivácii a chuti neustále sa zlepšovať.

7. Čo Petra vie, je jej bohatstvom

Petra vie, že firma má z jej vzdelávania prospech, avšak všetko, čo sa naučila, zostáva iba jej. Zlepšila sa v komunikácii, plánovaní a kritickom myslení. Všetko to, čo využije nielen v práci, ale aj v osobnom živote.

Petra upratala svoje priority a dala priestor firemnému vzdelávaniu, workshopom a konferenciám. Bez hundrania a predsudkov. S nadšením si uvedomuje, že každé školenie je pre ňu príležitosť, nie povinnosť. Ak vám aj vaša firma ponúka možnosť vzdelávať sa, nevnímajte to ako samozrejmosť. Je to znak toho, že jej na vás záleží. A ktovie. Možno si na ďalšom školení nájdete nových priateľov alebo otvoríte dvere k vyššej pracovnej pozícii.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook