Ak ste si vybrali v inzercii ponuku práce, ktorá vás oslovila, môžete z vašej strany urobiť pomerne dosť preto, aby ste vo výberovom konaní uspeli. Mnoho dôležitých informácií a záchytných bodov pre vašu reakciu nájdete priamo v pracovnej ponuke.
Komunikácia s potenciálnym zamestnávateľom sa neobmedzuje len na dokumenty, ktoré odošlete na email náborového oddelenia. Skontrolujte si vašu digitálnu stopu, zadajte svoje meno do vyhľadávačov a prejdite si, ako pôsobíte na sociálnych sieťach. Dôležité je, aby ste sa za svoje vystupovanie v celom výberovom procese vedeli postaviť. Zvýšite tak svoju sebadôveru aj šance na úspech.
Dobrú firmu spoznáte vďaka jasnej a zrozumiteľnej komunikácii. Už z pracovnej ponuky vycítite, akým tónom je písaná a či si pri jej tvorbe zodpovední dali záležať na tom, aby v nej boli obsiahnuté všetky informácie, ktoré uchádzač pre svoje rozhodovanie potrebuje. Pôsobí na vás pracovná ponuka skôr ako návrh na nachádzanie obojstranne výhodnej dohody alebo ako zoznam jednostranných požiadaviek?
Inzercia dobrej firmy totiž obsahuje nielen zákonné minimum, názov pozície a požiadavky, ale zrozumiteľne prezentuje firmu a jej hodnoty, podrobne popíše, čo na konkrétnej pozícii vlastne budete robiť a definuje ideálneho kandidáta. Nepotrebujete si tak nič domýšľať a už od počiatku viete, s kým a s akými očakávaniami máte tú česť. Tiež viete, či s hodnotami firmy a jej ideovým zameraním súzniete alebo už od počiatku cítite, že by ste si nerozumeli.
TIP
Ak vás zaujíma, ktorých zamestnávateľov uchádzači o prácu označili za najatraktívnejších, pozrite si rebríček Najzamestnávateľ. Túto anketu už organizujeme deväť rokov a jej cieľom je priniesť reálny pohľad uchádzačov i potenciálnych zamestnancov na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. Je to rebríček zamestnávateľov, ktorí dokážu ľudí na Slovensku osloviť svojím férovým prístupom k zamestnancom a prostredím, ktoré pre svojich ľudí vytvárajú.
Firmy, ktoré sú pre zamestnancov i uchádzačov atraktívne, sú predovšetkým tie, ktoré systematicky budujú svoju “značku zamestnávateľa” alebo “employer brand”. Ide o súbor takých krokov, ktoré sú zamerané na spokojnosť, vzdelávanie a kariérny rast zamestnancov a zároveň komunikáciu týchto hodnôt navonok. Ak si firma vybuduje imidž atraktívneho zamestnávateľa, má väčšiu šancu, že k sebe prirodzene pritiahne talenty a kvalitnú pracovnú silu.
Nemusí ísť pritom len o celoslovensky alebo medzinárodne známych zamestnávateľov – dobrú značku môže mať aj lokálny podnik vo vašom meste, o ktorom viete, že má spokojných zamestnancov a viete si predstaviť, že by ste mohli byť jedným z nich.
Aby firmy zvýšili svoju atraktivitu pre potenciálnych zamestnancov, potrebujú predovšetkým dobre komunikovať. Viete, že ste na dobrej adrese v týchto prípadoch:
Pri dobrom zamestnávateľovi viete v každej fáze výberového konania, na čom ste. Nenecháva vás tak v neistote. Chápe, že dôležitý je nielen pracovný, ale aj potenciálny pracovný vzťah. Na každej jeho strane stoja ľudia. Partnera do života si vyberáme tak, aby nám spolu bolo dobre. S partnerstvom pracovným to nie je inak.
Have your say!