Na ostatné strategické stretnutie Profesie rád spomína každý účastník, no uplynuli od neho už takmer tri roky a my sme si ani neuvedomili, ako dávno sme nič podobné nepodnikli. Každý sa po práci ponáhľa za priateľkou, manželom, deťmi, športom, kapelou… Vo víre povinností nemáme čas ani zastaviť sa, pokecať a zasnívať si s otvorenými očami. A pritom dobre vieme, že na našich teambuildingoch sa nielen skvele bavíme, ale prichádzame s najambicióznejšími a zároveň najlepšími nápadmi, kam posunúť Profesiu a ako pomôcť našim užívateľom.
Stretnutia mimo firmy sú pre zamestnancov skvelým oživením, no často sú na dlhé lakte. Mnohí sa nedokážu vytrhnúť z rodinného kolobehu, iným prekazia plány nečakané povinnosti, pre mnohé firmy je nezanedbateľnou položkou aj rozpočet. My sme si vymysleli nenáročný teambuilding – priamo v priestoroch Profesie.
Akcia bola dobrovoľná a prihlásilo sa nás štyridsať, čo je prevažná časť tímu, teda vysoká účasť. Riadne sme prišli do práce a venovali sa svojim povinnostiam, po obede sme však naskočili na iný režim. A nebolo to len o hrách, pizze a víne, do pléna sme hodili aj dve témy, na ktorých sme v Profesii dlhodobo chceli popracovať. Inšpirovali sme sa metodikou Walta Disneyho.
Vedeli ste, že Disney vyletel zo strednej, spadlo mu niekoľko biznisov a dokonca zbankrotoval? Napriek tomu nakoniec vybudoval zábavné impérium, ktoré za zapísalo do pamäte miliardám ľudí. Podarilo sa mu to vďaka jednoduchej metóde kreatívy, pri ktorej dokázal pracovať ako tri rôzne osoby – najskôr ako snílek, potom realista a na záver kritik.
Pre snílka neexistujú limity ani cenzúra a žiadny z jeho nápadov nie je absurdný či nemožný. Realista uvažuje, ako tieto nápady uskutočniť s ohľadom na reálne možnosti. A kritik hľadá diery v už hotovom projekte, čím opäť podnecuje snílkovu kreativitu, ako ich odstrániť.
Rozdelili sme sa do štyroch skupín, pričom každá bola rôznorodá. Ukážkovo sme pomiešali ľudí z vývoja, supportu, obchodu, marketingu, financií aj projektového oddelenia. Vybrali sme si dve témy, na ktorých pracoval každý tím – a práve rôzne uhly pohľadov priniesli zaujímavé a niekedy fakt bláznivé nápady.
Obe témy boli veľmi príjemné a dalo sa o nich veľa diskutovať a vymýšľať:
V prvej fáze sme idealisticky snívali, ako by veci mohli vyzerať, v druhej sme sa pozreli na to, čo pôjde reálne uskutočniť a čo nie. Nakoniec každá skupina odprezentovala svoje výsledky ostatným a vybrala tri najdôležitejšie body, ktoré sme po Noci v Profesii posunuli do tretej fázy, teda na riešenie.
Konkrétne výsledky našej kreatívnej nočnej diskusie sme dávali dokopy nasledujúce mesiace. Jedným z nich bolo napríklad rozdelenie najväčšieho pracovného veľtrhu na Slovensku Profesia days, ktorý každoročne organizujeme, na špecializované sekcie a pomôcť tak zamestnávateľom aj uchádzačom jednoduchšie k sebe nájsť cestu.
Samozrejme, nechýbali pizza ani vínko, nočná prechádzka pri Dunaji, popolnočný šípkový turnaj a hlavne spacákové spanie priamo v kancli. Ráno nás čakali bohaté raňajky a rozprávanie zážitkov tým, ktorí dali prednosť pohodliu vlastnej postele. Bezprostredné dojmy, pozitívna energia a dobrá nálada doznievali chodbami firmy ešte dlho. A hoci sme sa na druhý deň chodbami motkali trochu unavení a malátni, boli sme so sebou úprimne spokojní.
Vďaka tejto akcii sme pre vás konečne rozbehali aj vlastný blog a keďže Noc v Profesii bola mimoriadne úspešná, už máme za sebou aj jej repete. Ďalšie nápady vám predstavíme postupne, veď aby bolo stále o čom písať. ;)
Have your say!