Robota je chatbot, nástroj, ktorého technológiu sme sa rozhodli využiť, aby sme boli používateľom našej stránky k dispozícii 24 hodín denne. Jej úlohou je poradiť návštevníkom Profesie pri jej používaní, odpovedať na základné otázky o práci alebo asistovať pri riešení technických problémov. Chceli by ste sa dozvedieť viac o jej možnostiach, spôsobe, akým funguje, prípadne o jej „pôvode“? Práve pre vás sme pripravili nasledujúci článok.
V Profesii sa dlhodobo snažíme o to, aby sme boli našim používateľom čo najviac nápomocní. Hlavnú úlohu pri tom zohrávame my supporťáci. Sme tu pre vás prostredníctvom e-mailu, chatu alebo telefonicky a to v pracovných dňoch od siedmej do devätnástej. Nakoľko časť návštevníkov chodí na Profesiu aj vo večerných hodinách a počas víkendov, rozmýšľali sme ako zabezpečiť, aby ste sa mali na koho obrátiť aj v týchto časoch. A tak vznikla Robota, virtuálna sprievodkyňa svetom pracovných príležitostí.
Meno Robota vychádza z kombinácie slov robiť a bot. Jej synonymom je slovo práca, ktoré poukazuje na poslanie Profesie spájať ľudí, ktorí si hľadajú prácu s tými, ktorí ju ponúkajú. Vzhľad Roboty je skutočný, tvár jej prepožičali kolegyne z nášho Oddelenia podpory zákazníkov. V Profesii Robotu berieme ako súčasť nášho tímu. Pri jej programovaní sme preto postupovali tak, aby jej vystupovanie u našich používateľov vzbudzovalo dôveru, a zároveň bolo profesionálne.
Ako vám, človeku hľadajúcemu novú prácu, Robota pomôže? Ak ste na portál Profesia.sk prišli prvýkrát, vysvetlí vám, ako funguje vyhľadávanie ponúk alebo brigád, a zároveň vás nasmeruje na reakčný formulár, prostredníctvom ktorého môžete odoslať vašu žiadosť. Ak si chcete zverejniť životopis, odkáže vás na príslušný formulár. Ak sa pri práci stretnete s technickým problémom, navedie vás na jeho možné riešenie. Odpovede Roboty sú často doplnené rôznymi odkazmi na podstránky Profesie (napr. Kariéra v kocke), inštruktážnymi videami alebo tzv. „live shotmi“ s postupom, ako vyplniť niektoré formuláre. Takto vám dokáže pomôcť so základnými činnosťami na stránke, napr. vyhľadávanie pracovných ponúk, prihlásenie do konta alebo práca so životopisom. Robota však toho vie oveľa viac.
Z našich skúseností z každodennej komunikácie s uchádzačmi vieme, že vás zaujíma oveľa viac ako len samotná práca so stránkou. Denne sa na nás obraciate s najrozličnejšími otázkami, na ktoré sa snažíme nájsť tie najlepšie odpovede. A to isté učíme robiť aj Robotu. Okrem základných otázok, sa jej môžete opýtať aj na iné aspekty pracovného života. Podľa kľúčových slov vyhodnotí, na čo sa pýtate a je naprogramovaná tak, aby odpovedala čo najpresnejšie.
S čím všetkým sa teda na ňu môžete obrátiť? Napr. ak máte otázky ohľadom posielania pracovných ponúk na e-mail, Robota vám vysvetlí, ako si upraviť kritériá a zároveň vás navedie na príslušný formulár vo vašom konte. Ak potrebujete informácie ohľadom pracovných vzťahov, napr. výpoveď, nárok na PN a pod., odkáže vás na naše fórum práce. V prípade, že ste stratili zamestnanie a neviete, aké sú vaše možnosti, otvorí vám zodpovedajúci článok na Kariére v kocke. Keď si potrebujete vytlačiť reakciu na pracovnú ponuku, ukáže vám ako na to. Ak máte problémy s funkčnosťou stránky, poradí vám, ako si premazať súbory cookies podľa typu vášho prehliadača.
A možno budete prekvapení, ale Robota vám odpovie aj vtedy, keď sa jej opýtate, či by nešla na rande alebo jej dáte kompliment 😊
Odpovedať na všetky tieto a mnohé iné otázky sme ju naučili postupne, celkovo sme doplnili takmer stovku najčastejších situácií a ďalšie postupne pribúdajú. Robota však nie je konzultant, je sprievodca. Existujú preto otázky, s ktorými si sama neporadí, napríklad keď potrebujete skonzultovať kvalitu vášho životopisu. Vtedy sa ospravedlní a ponúkne vám možnosť odoslať „odkaz pre Profesiu“, prípadne celú vašu konverzáciu, k nám na zákaznícky servis. Nasledujúci deň vám pošleme odpoveď priamo na váš e-mail.
Robota je šikovná a učí sa aj cudzie jazyky. V priebehu minulého roka sme ju naučili po anglicky, aby bola k dispozícii aj pre zahraničných návštevníkov stránky. Jej českú verziu sme nasadili na stránku www.profesia.cz a maďarskú na stránku www.workania.hu. A má dokonca súrodenca, volá sa Tibor a je k dispozícii registrovaným firmám. Skúsite uhádnuť pôvod jeho mena? 😊
V priemere si chat s našou virtuálnou sprievodkyňou otvorí denne okolo 500 uchádzačov o prácu. Za celý čas svojej existencie (od júla 2019) Robota obslúžila vyše sto tisíc chatov. Úspešnosť jej odpovedí sa pohybuje okolo 70%, to znamená, že takmer trom štvrtinám uchádzačov dokáže odpovedať na všetky ich otázky. Po každom chate máte možnosť odpovede Roboty ohodnotiť. K dispozícii je stupnica hodnotenia od jedna do päť, pričom päťka vyjadruje najväčšiu spokojnosť. Tieto hodnotenia sú pre nás veľmi dôležité pre získanie spätnej väzby. Neváhajte ho preto, prosím, pri chatovaní s našou Robotou využiť.
Have your say!