Blog Profesia.sk
24 / júl 2025

Ako zanechať dobrý dojem po pracovnom pohovore?

Autor: | Kategórie: Pracovný život | Značky: ,
Ako zanechať dobrý dojem po pracovnom pohovore?
Pracovný pohovor je príležitosťou ukázať svoje skúsenosti, motiváciu i osobnosť. Ak ste sa dôkladne pripravili a z pohovoru odchádzate pozitívne naladení, ešte nie je koniec. Vaša snaha o získanie pracovného miesta nekončí v tejto fáze. Svoje šance zvýšite, ak nepodceníte fázu po pohovore. Prečo je dôležitá? A ako túto fázu nepokaziť premotivovaným prístupom?

Záleží na tom, aký dojem urobíte po pohovore? 

Áno, záleží. Reakcie po pohovore môžu ovplyvniť vnímanie kandidáta u zamestnávateľa. Potvrdzuje to aj prieskum TopResume. V ňom takmer 70 % personalistov hodnotí pozitívne tých kandidátov, ktorí pošlú po pohovore poďakovanie alebo inú spätnú väzbu.

Takúto komunikáciu smerom k budúcemu zamestnávateľovi vnímajú ako prejav profesionality, záujmu a kultivovanosti aj HR manažéri vo výskume amerických Jobvite Recruiter Nation Report. Poďakovanie či spätná väzba podčiarkujú skutočný záujem kandidáta o pracovné miesto a zvyšujú šance na jeho získanie.

Komunikujte uvážene a v správny čas

Aj pri komunikácii po pohovore dbajte na načasovanie, formu a spôsob. Myslite na to, že dopĺňate budúcemu šéfovi mozaiku o sebe. Prvý diel v podobne životopisumotivačného listu ho zaujal. Druhý diel vo forme pohovoru mal taktiež pozitívny ohlas. Nepokazte si u personalistu tretí diel vašej skladačky. Ako?

Ozvite sa do 24 hodín

Poďakovanie by ste mali poslať do 24 hodín od pracovného pohovoru. Je to dostatočne skoro na to, aby mal personalista v pamäti váš rozhovor, a zároveň to nie je prehnaná ukážka premotivovaného správania.

Využite email alebo LinkedIn správu

Ak ste komunikovali pomocou emailov, aj vaša spätná väzba a poďakovanie za pohovor by mal byť odoslaný touto formou. V prípade, že pracovný pohovor bol dohodnutý v správach cez portál LinkedIn, využite túto sieť aj „popohovorové“ pripomenutie. V žiadnom prípade neposielajte neformálne hlasové či textové správy. Nie ste (zatiaľ) so svojím budúcim šéfom či HR manažérom blízky kamarát či kamarátka.

Komunikujte formálne a úprimne

Nevypisujte žiadne siahodlhé litánie. Buďte priami, struční a úprimní. Ak ste sa na pohovore presvedčili, že táto práca nie je pre vás vhodná, prípadne ste zachytili red flags (výstražné znamenia), spätnú väzbu či poďakovanie neposielajte. Vaša neúprimnosť a nezáujem o prácu sa časom prevalia. Ušetríte tým čas sebe i ľuďom, ktorí sú súčasťou výberového konania.

Aj opakované pripomenutie je prejav záujmu

Na záver pracovného pohovoru sa zvyčajne dozviete, kedy bude pohovor vyhodnotený, prípadne v akom časovom horizonte bude prebiehať ďalšie kolo. Ak sa vám aj napriek dohodnutým termínom zamestnávateľ dlhší čas neozýva, pošlite mu po 7–10 pracovných dňoch zdvorilú správu. Udržiavajte profesionálny a pokojný tón komunikácie, potvrďte svoj záujem o pozíciu i spätnú väzbu.

Nepochovajte dobrý dojem

Aj keď je prirodzené, že ste po pohovore nervózni, ovládajte sa. Vaše prehnané reakcie môžu zanechať neželaný dojem. Nebombardujte potenciálneho zamestnávateľa opakovanými e-mailami či telefonátmi každý deň. Tento prístup môže vyhodnotiť ako veľmi vtieravý a vašej reputácii to uškodí. Komunikáciu udržujte zdvorilú. S hundraním, sťažovaním a nadmerne familiárnym tónom komunikácie si znižujte šancu na získanie práce alebo posun do druhého kola.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook