Takmer 14 000 hlasujúcich rozhodovalo o víťazoch ankety Najzamestnávateľ za rok 2018. Vyberať mohli zo 196 spoločností rozdelených do 10 kategórií podľa odvetia, v ktorom podnikajú.
Pri rozhodovaní najviac zavážilo dobré meno a silná značka spoločnosti. Okrem platových podmienok a benefitov je pre hlasujúcich dôležitý aj dobrý kolektív a atmosféra v spoločnosti. Z odpovedí sme sa dozvedeli aj to, že mnohí hľadajú a oceňujú stabilitu, spoľahlivosť a dlhodobú tradíciu zamestnávateľa. Rozmýšľali ste, čo je dôležité pre vás?
„Za naším úspechom stoja dobré meno, sila a známosť našej značky, zamestnanecké benefity a investovanie do toho najcennejšieho = do našich ľudí,“ odpovedala Jana Steckerová zo Slovenskej sporiteľne na otázku v čom vidí dôvody úspechu v ankete Najzamestnávateľ. Interným zmenám a väčšiemu dôrazu na spokojnosť zamestnancov sa v uplynulom období venovalo viacero víťazov ankety.
Alena Plachá z Kauflandu za úspechom vidí modernizáciu ale zároveň zdôrazňuje, že netreba zabúdať ani na menšie regióny: „Okrem silnej značky, ktorú tvoria naši zamestnanci, zákazníci a obchodní partneri, to môže byť férové jednanie, ktoré je súčasťou nášho každodenného života. Zákazníci a zamestnanci možno ocenili pokračujúcu modernizáciu našich predajní a neustále inovatívne riešenia, ktoré im ponúkame. Naše predajne máme aj v regiónoch, v ktorých je ešte stále silná nezamestnanosť a tu zohráva veľkú úlohu aj stabilita a firemná kultúra našej spoločnosti.“
Na zamestnancov nezabúdajú ani globálne firmy. Hovorí Daniel Giebel za T-SYSTEMS SLOVAKIA, víťaz v kategórii IT: „Zamestnanci nájdu u nás príležitosti, vďaka ktorým môžu ovplyvňovať dianie v našej globálnej organizácii a možnosť pracovať na významných témach na pomedzí technológií a biznisu.“
Na to, aby ste uspeli a stali sa súčasťou najatraktívnejších spoločností vám stačí nasadenie a chuť pracovať. Mnohí z top zamestnávateľov pochopili, že tvrdé zručnosti dokážu ľudí v pomerne krátkej dobe naučiť, no lojálnosť a chuť do práce musí mať človek v sebe. A presne takých aj hľadajú.
Pekne to vysvetlila Dana Polláková z Kuehne + Nagel: „Pre nás je najdôležitejšie, ak nás kandidát jednoducho presvedčí o tom, že „chce“ byť súčasťou Kuehne + Nagel, nášho tímu, chce na sebe pracovať, chce dať do práce srdce. Všetko ostatné považujeme za naučiteľné.“ Spoločnosť prešla v poslednom období viacerými zmena mi a je to vidieť: „Snažíme sa viac zameriavať na to najcennejšie, čo v našej spoločnosti máme – a to sú ľudia – naši zamestnanci. Bezpochyby ich motivuje kolektív, super partia a dobré otvorené vzťahy, ktoré u nás v Kuehne + Nagel máme,“ dodáva.
Motiváciu, chuť do práce a jazykové znalosti ocenia aj v UNIQA Group Service Center. Jana Kosdiová hovorí, aký by mal byť kandidát, ak chce nich uspieť: „Uchádzač by mal byť predovšetkým jazykovo zdatný, srdcom naviazaný na Nitriansky región a nadchnutý dať sa do „pohybu“ spolu s nami.“ Vďaka profesionalite a dlhoročnej tradícií spoločnosť ukazuje, že aj zamestnávateľ mimo hlavného mesta môže byť úspešný.
Work-life balance je trend, ktorý si začína osvojovať čoraz viac zamestnancov. Pomaly upúšťame od toho, že zamestnancom mesiaca je ten, kto v práci trávi najviac hodín. Mnohí ľudia by sa napríklad dokázali zmieriť s nižším platom, ak by to znamenalo, že budú mať menej stresu a viac času pre seba. Uvedomujú si to aj spoločnosti, ktoré poskytujú zamestnancom benefity ako flexibilný pracovný čas, sick days, ale aj možnosti odreagovania a športového vyžitia.
Napríklad Slovnaft si okrem tradičných finančných bonusov a príspevkov pre svojich zamestnancov pripravil veľké prekvapenie. Erika Haramia vysvetľuje: „V tomto roku sme vo Vlčom hrdle otvorili nové športovo-relaxačné centrum Slovnaft RELAX. Každý zamestnanec má kredit v určitej hodnote ročne, a tiež zľavy na vybrané služby a aktivity nielen pre seba, ale aj pre ďalších troch rodinných príslušníkov. Okrem toho sú zamestnanom bezplatne k dispozícii aj ďalšie športoviská ako napríklad bazén, telocvične, multifunkčné ihrisko a bežecká dráha. Mladé rodiny môžu požiadať o príspevok pri narodení dieťaťa, školskú výbavu pre prváčika alebo navštevovať jasle a škôlku vo Vlčom hrdle s názvom Slovnaftáčik.“
Rozvoj talentov a kultúrne vyžitie ponúka svojim zamestnancom RTVS: „Snažíme sa, aby RTVS ako značka bola atraktívna aj pre mladých ľudí. Naša filozofia je: Talent nájsť, talent si udržať a talent ďalej rozvíjať. Zo širokého spektra benefitov môžu stráviť svoj čas napríklad vzdelávaním, oddychom v rekreačných zariadeniach alebo príjemne stráviť svoj čas na koncerte Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu,“ hovorí o možnostiach v RTVS Ivana Ofúkaná.
Zamestnancov, ktorí nemajú radi stereotyp a chceli by sa učiť nové veci vítajú v McDonalds. Dôležité je, aby sa cítili komfortne a mali možnosť vyjadriť svoj názor. Adriana Boháčová: „O zamestnancov sa staráme od samotného náboru až po ich posledný deň v zamestnaní. Ide o systém benefitov, motivačných programov, vzdelávania a zabezpečovania pracovného prostredia, komunikačných dní či ankiet.“
Máte aj vy svojho vysnívaného zamestnávateľa, alebo patríte medzi tých šťastnejších a vaším najzamestnávateľom je ten súčasný? Voľné pozície najatraktívnejších zamestnávateľov nájdete na www.profesia.sk.
Have your say!