Blog Profesia.sk
jan
19

Prečo by ste sa mali snažiť neustále inovovať?

Autor: | Kategórie: Motivácia a rozvoj, Pracovný život | Značky: , ,
Prečo by ste sa mali snažiť neustále inovovať?
Technológie idú nonstop dopredu. Kedysi cudzie slovo inovácie sa dnes stalo súčasťou našej úzkej slovnej zásoby. Mení sa spôsob, akým žijeme a podnikáme. Adaptácia na nové situácie je kľúčová bez ohľadu na to, či ste veľká firma, živnostník alebo radový zamestnanec. Ako to dopadne, keď sa rozhodnete ignorovať zmeny na trhu? Môže to mať vplyv na existenciu značky alebo výpoveď v práci?

Nokia je príklad príkladov

Áno, všetci sme mali tento skvelý tlačidlový telefón. Bol ťažký ako malá tehlička a hadíka ste dokázali hrať aj celú noc. Frčala ešte v časoch minútovej tarifikácie, často sa z nej iba prezváňalo. Nokia vyzerala ako neporaziteľný gigant v oblasti mobilných telefónov. Do konca roka 2007 bola polovica všetkých smartfónov predaných na svete značky Nokia.

Zatiaľ čo iPhone od Apple mal iba 5-percentný podiel na globálnom trhu. Spoločnosť sa však dostala na pokraj zániku práve kvôli nedostatočnej adaptácii na nové technológie. V období nástupu smartfónov sa Nokia príliš dlho držala svojich klasických modelov, zatiaľ čo konkurencia vyťahovala inovatívne riešenia. Neprispôsobivý prístup viedol k strate trhového podielu a úpadku značky.

Zabudnite na 36 obrázkov z dovolenky

Podobný príbeh napísal aj Kodak. V čase digitálnej revolúcie sa tento fotografický gigant nesnažil dostatočne rýchlo prispôsobiť digitálnym technológiám. Zatiaľ čo digitálne fotoaparáty získavali na popularite, Kodak, ktorý bol spojený so starými filmovými technológiami, nestihol zareagovať. Neschopnosť adaptácie a výrazný nedostatok inovácií znamenali jeho postupný úpadok.

Živnostíci, ani vy nezaspite na vavrínoch

Nielen veľké korporácie môže ohroziť neschopnosť adaptovať sa na nové prostredie a podmienky. Aj zamestnanci a živnostníci musia sledovať technologický vývoj, aby udržali krok so zmenami na trhu.

Predstavme si elektrikára Petra. Začal podnikať po revolúcii, blízke kontakty mu pomohli vytvoriť sieť zákazníkov. Vo svojej práci bol úspešný. V priebehu rokov sa jeho aktívna konkurencia výrazne rozšírila. Peter si však naďalej odmieta pripraviť prezentačnú webovú stránku a nemá záujem investovať pár eur do zviditeľnenie svojej značky.

Zo strany zákazníkov rastie záujem aj o inštaláciu nových technológií. Peter sa však v danej oblasti nevzdelával a s novými technológiami nevie pracovať. Jeho konkurencia sa neustále vzdeláva, aktívne sa prezentuje na internete a od zákazníkov zbiera pozitívne referencie. Je len otázka času, kedy Peter stratí väčšinu svojich zákazníkov.

Agilní zamestnanci a zamestnankyne = spokojni nadriadení a nadriadené

Prispôsobiť sa zmenám na trhu sa vyžaduje aj od zamestnancov. Keď do skladu príde nová balička tovaru, všetci pracovníci sa s ňou musia naučiť pracovať. Nielen vedúci skladu. Bude si to vyžadovať zlepšenie počítačové znalosti.

Tiež zmena ERP softvéru v stredne veľkej firme môže nabúrať pohodu na obchodnom a ekonomickom oddelení. Všetci zamestnanci, ktorí so softvérom dennodenne pracujú sa musia naučiť fungovať v novom systémovom prostredí.

Ak by tak neurobili a odmietali by sa prispôsobiť tejto zmene, pracovná stolička pod nimi sa začne triasť.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook