Blog Profesia.sk
jún
22

Prečo sa oplatí prísť na veľtrh práce?

Autor: | Kategórie: Hľadanie práce, Motivácia a rozvoj | Značky:
Prečo sa oplatí prísť na veľtrh práce?
Veľtrhy práce prinášajú študentom, nezamestnaným i zamestnaným nielen zaujímavé ponuky práce, ale i priestor na otvorený a úprimný rozhovor o ďalšom profesionálnom smerovaní. Na jednom mieste získate prehľad o trhu práce, o konkurencii v regióne, ale aj o platových podmienkach na trhu. Veľtrhy práce Profesia days sú ideálnym miestom na otestovanie zručností a schopností bez ohľadu na vek, pohlavie či zdravotné znevýhodnenie.

Čo je to veľtrh práce?  

Predstavte si veľké trhovisko. Máte? Ak áno, vymeňte kvety a zeleninu, ktorá sa na trhu bežne predáva, za ponuky práce. Veľtrh práce je podujatie, na ktorom získate informácie o nových pracovných miestach a aj čosi navyše. Vďaka nim sa na trhu práce zorientujete, otestujete svoje zručnosti a (možno) nájdete svoj dream job.

Je to aj pre študentov?

Nielen pre nich, ale pre všetkých. Zo všetkých návštevníkov veľtrhu práce Profesia days tvoria študenti úctyhodných 18 %, zamestnaní 46 %, nezamestnaní 21 %, a početné skupinky tvoria aj ľudia na rodičovskej či ŤZP. Program aj zoznam vystavujúcich firiem sú vždy vyskladané pre všetkých a každý tak môže získať rovnako cenné informácie.

Ak ešte študujete, veľtrh práce bude vašim prvým blízkym stretnutím s potenciálnymi zamestnávateľmi. Dozviete sa o pracovných ponukách a aktuálnych požiadavkách na absolventov. Môžete sa svojho budúceho šéfa opýtať, akými schopnosťami a znalosťami sa môže študent s nedostatkom praxe vyrovnať pracovne skúsenejším kandidátom a kandidátkam.

Cenné informácie o trhu i pracovných miestach 

Veľtrh práce je ideálne miesto pre ľudí bez aktuálneho zamestnania, ktorí hľadajú prácu vo svojom odbore alebo sa rozhodli pre nový štart v celkom inej oblasti. Všetci majú možnosť stretnúť sa tu so zamestnávateľmi zoči-voči, pýtať sa priame otázky a vyberať si zo širokej ponuky oblastí práce.

Naopak, zamestnaní, ktorí sa aktívne zúčastnia na veľtrhu Profesia days, získajú väčší prehľad o trhu práce, o konkurencii a o platových podmienkach na trhu. Majú možnosť overiť si, ako pristupuje konkurencia k prijímaniu nových ľudí. Tiež, či im firma, v ktorej aktuálne pracujú, nenakladá na ramená príliš veľa práce, prípadne či sú slabo ohodnotení.

Moderný veľtrh prináša moderný program 

Na aktuálnych veľtrhoch práce už nejde iba o ponuku práce a dopyt po nej. Sú to podujatia postavené na otvorenej a priamej komunikácii medzi návštevníkmi, zamestnávateľmi a odborníkmi z rozličných oblastí. Na Profesia days, ktoré sa každoročne konajú v BratislaveŽiline a v Košiciach, sa môžete tešiť na podnetné debaty, prednášky, diskusie a workshopy.

Na mieste sa nachádzajú rôzne vzdelávacie zóny ako Skill session, Skill Lab či Learn and relax. V nich otestujete svoje zručnosti a získate aktuálne informácie z rôznych oblastí priamo od odborníkov. Vyskúšate si nové moderné technológie podporujúce rozvoj talentov alebo si overíte svoju pripravenosť na budúce povolanie. Všetko bez ohľadu na vek, vzdelanie, pohlavie či zdravotné znevýhodnenie.

Firmy budujú svoj brand aj na výstave

Skúsení, moderní a rozhľadení zamestnávatelia si uvedomujú dôležitosť budovania vlastnej značky. Jedným z nástrojov, ktorý na employer branding možno využiť, je aktívna účasť na veľtrhu práce.

Na Profesia days zamestnávatelia predstavujú návštevníkom benefity, ktoré získajú, ak firme odovzdajú svoje schopnosti, danosti a čas. Vystavovatelia vytvárajú aj vizuálny obraz o firme. Sú zástupcovia firmy oblečení vo veselých farebných tričkách a súčasťou ich prezentácie sú zábavné sprievodné aktivity? Môžete očakávať, že atmosféra v spoločnosti je príjemná a združujú sa v nej otvorení ľudia.

Kedy a kde sa konajú veľtrhy práce? 

Profesia days môžete zažiť naživo v Bratislave, Žiline a v Košiciach.

  • V Bratislave sa uvidíme v Starej tržnici 24. – 25. apríla.
  • Po lete, 25. – 26. septembra, sa stretneme v žilinskom Dome odborov.
  • Košické Profesia days sa zopakujú v Kulturparku 23. – 24. novembra.

Účasť je pre každého zadarmo – stačí sa len zaregistrovať na webe.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook