15 / dec 2025

Vplyv digitálnej stopy na vašu kariéru

Autor: | Kategórie: Pracovný život | Značky:
Vplyv digitálnej stopy na vašu kariéru
Prvý dojem o sebe vytvárate ešte predtým, než otvoríte dvere. Udeje sa online. Vaša digitálna reputácia je vstupenkou do ďalšej etapy kariérnej cesty. Alebo jej brzdou? Personalisti, manažéri, ale i budúci kolegovia si zbehnú váš profil na LinkedIne, príspevky či komentáre na sociálnych sieťach. Aj podľa toho si urobia obraz, či ste pre nich vhodný kandidát. Ako tvoriť dôveryhodnú stopu v digitále?

Social media screening je bežnou aktivitou 

Precízne napísaný životopis a unikátny motivačný list nie je jediná vec, ktorou sa HR manažéri a potenciálni vedúci zaoberajú. Podľa Business News Daily si spoločnosti bežne overujú uchádzačov, t.j. vykonajú social media screening. V americkom prieskume Resume Builder sa až 73 % manažérov vyjadrilo, že používajú sociálne siete pri preverovaní si kandidáta. Prebehnú váš profil na Facebooku a Instragrame, prečítajú si príspevky a komentáre. Bude ich zaujímať, čo ste zdieľali a do akých diskusií ste sa zapájali. Vaša digitálna reputácia rozhodne pridáva alebo uberá šancu na získanie vytúženého pracovného miesta. 

Začnite LinkedInom

Sociálna sieť, ktorú si váš budúci zamestnávateľ prezrie ako prvú je pracovný LinkedIn. Ešte predtým, než pošlete žiadosť o prácu, skontrolujte svoj profil. Je profesionálny, aktuálny a dôveryhodný? Základom je kvalitná profilová fotka, výstižný headline a informácia o vás so stručným prehľadom pracovného príbehu a výsledkov. Nezabudnite ani na konkrétne úspechy, projekty a odporúčania, ktoré potvrdzujú vaše skúsenosti. Vyhnite sa osobným detailom, kontroverzným témam a prehnanému „selfpromo“. LinkedIn by mal pôsobiť ako rozumná kombinácia profesionality, autentickosti a rešpektu k publiku.

Instragram a Facebook prezradia ešte viac

Viac zo súkromia, viac o záľubách, ale viac aj o tom, čo vás teší a hnevá. Závisí len od toho, čo so svetom zdieľate. Aj tu sa oplatí udržiavať kontrolovaný obsah. Zdieľajte články či vlastné posty zo svojho odboru, reagujte na trendy a pridávajte fotografie alebo videá, ktoré ukazujú vašu osobnosť. Z cestovania, dobrovoľníckych aktivít či voľného času s rodinou. Dbajte na to, aby ste sa zapájali do diskusií vecne a s rešpektom. Odstráňte alebo skryte staršie príspevky, ktoré už nereprezentujú vašu súčasnú identitu. Najmä kontroverzné statusy a provokatívne meme zo študentských čias. Dajte si pozor aj na komentáre a označenia od iných, ktoré by vás mohli dostať do neželaného kontextu. Nevhodné fotografie či videá sa oplatí vymazať skôr, než si ich všimne váš budúci šéf.

Prevencia v online priestore 

Prevencia v online svete je kľúčová pre vašu digitálnu reputáciu. Aby sa nestalo, že máte hard aj soft skills, skvelé kompetencie aj výborný životopis, no sociálne siete odkryjú vulgárne komentáre a kontroverzné politické ataky. Vtedy digitálna stopa pracuje jednoznačne proti vám. Ako sa ochrániť? 

Pravidelne googlite svoje meno

Raz za čas sledujte, čo sa objaví vo vyhľadávaní, keď si zadáte vaše meno. Ak nájdete neželané komentáre či fotky,  kontaktujte ich autora s požiadavkou o odstránenie.

Nastavte súkromie a viditeľnosť

Na sociálnych sieťach si nastavte súkromie a viditeľnosť profilu. Tým definujte, kto môže vidieť vaše príspevky. Obmedziť môžete aj označovanie a komentovanie. 

Odstránenie alebo skrývanie starých príspevkov

Facebook aj Instagram umožňujú archiváciu alebo skrytie starších príspevkov. Prejdite si históriu a vyčistite to, čo už neodráža vašu súčasnú identitu.

Konzistentné meno naprieč platformami

Používajte jednotné meno alebo prezývku naprieč sociálnymi sieťam. Minimalizujete tak nejasnosti a uľahčíte kontrolu.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook