Blog Profesia.sk
feb
18

Aký je vlastne príbeh za kampaňou Profesia days 2015?

Autor: | Kategórie: Zákulisie Profesie | Značky: ,
Aký je vlastne príbeh za kampaňou Profesia days 2015?
O tom, ako sa tvárou kampane pracovného veľtrhu stal potetovaný raper so šibalským úsmevom a prečo by ste mali zvážiť svoju účasť.

Všetko sa začalo už minulý rok na piatom ročníku veľtrhu Profesia days. Po prvý raz sme priniesli niekoľko špecializovaných zón pre špecifické skupiny uchádzačov o prácu a na hlavnom pódiu i v prednáškových miestnostiach sme otvárali netradičné témy. Pre niekoho kontroverzné, pre iných náročné na spracovanie, no určite nie jednoduché. Máme však radi výzvy, a tak sa jednou stal aj podnet, ktorý vzišiel od našich minuloročných rečníkov Iva PáleníkaKamila Aujeského.

Kamil Aujeský, Profesia days, veľtrh práce

Kamil Aujeský ako spíker na veľtrhu práce Profesia days 2014

 

Páni rozprávali o tom, ako sa pri hľadaní práce postaviť voči predsudkom. A ako svoju inakosť obrátiť vo svoj prospech. Preto sme sa hneď po uzavretí Profesia days 2014 pohrávali s myšlienkou, ako túto správu uchopiť v budúcnosť a ako komunikovať podujatie s tým, že zachováme jeho funkčnosť aj priateľskú atmosféru, vďaka ktorým si 140 vystavovateľov a dvadsaťtisíc zúčastnených uchádzačov môže povedať: „Boli sme tam a malo to pre nás zmysel.“

Prečo práve inakosť?

Byť iný je v poslednej dobe asi najčastejšie používané slovné spojenie na trhu práce. Každý od vás chce, aby ste sa odlíšili a zaujali niečím novým, neopakovateľným, originálnym. Dôležité je predať sa a predbehnúť konkurenciu. Na opačnej strane však existujú aj ľudia, pre ktorých je inakosť bežnou súčasťou ich života, no na ceste k uplatneniu a akceptácii pre nich predstavuje skôr nevýhodu.

Predsudky a subjektívnosť sú prirodzenou súčasťou ľudskej povahy. A nech vám tvrdí, kto chce, čo chce, sú aj súčasťou pracovného trhu a samotných výberových konaní. A tak sme sa na najbližšom ročníku Profesia days rozhodli rúcať zaužívané dogmy a priniesť prácu a šancu na ňu skutočne všetkým. A zostať ľudskí, nie iba mentorovať, nech je celý veľtrh cítiť človečinou. Chceli sme tvár. Takú, ktorá je odlišná a spája v sebe svet práce s tým, kde sa s vášňou možno venovať tomu, čo vás baví.

Prečo práve Plexo?

Ideálneho šíriteľa nášho posolstva sme našli medzi sebou. Pozerá sa na vás z billboardov, keď šoférujete, jeho plagát máte vylepený na školskej nástenke, aj keď riaditeľka ho práve nepočúva, sleduje vás z reklamných plôch vo vlaku alebo na vás už niekoľkokrát vyskočil na YouTube. Náš kolega Peťo Plecho, ktorého čoraz viac Slovákov pozná pod prezývkou a umeleckým menom Plexo.

Profesia days, Plexo, kampaň, billbiard, veľtrh práce

Plexo v Profesii pracuje ako špecialista zákazníckej podpory. Pomáha uchádzačom o prácu s vylepšením CV-čka, zamestnávateľom s pridaním pracovnej ponuky a neraz napríklad aj mamám, keď potrebujú pomoc s deťmi vstupujúcimi na trh práce. U nás vo firme sa s predsudkami nestretol, ale pohovor nenechal na náhodu a pre istotu si obliekol košeľu s dlhými rukávmi: „Po prijatí som sa s personalistkou Zuzkou stretol v kuchynke a mal som krátke rukávy. Keď zbadala tetovania, s úsmevom priznala: ‚Keby si takto prišiel na pohovor, neviem, čo by mi prebehlo hlavou.‘“

Prečo prísť na Profesia days?

Kampaň k veľtrhu práce Profesia days 2015 je iná, pretože sme chceli, aby taká bola. Aby rozpútala diskusiu, aby ste si všímali, pýtali sa a možno aj odmietali. A to sa nám aj podarilo. To všetko dáva zmysel, lebo chceme byť súčasťou vašich pocitov, úspechov, výziev.

Preto sa oplatí už o týždeň sadnúť do vlaku za polovičnú cenu a prísť do bratislavskej Incheby. Na 6. ročníku Profesia days sme totiž pripravili až deväť špecializovaných zón. Pripravené sú testovacie miestnosti, kde môžete preveriť svoje jazykové či počítačové znalosti, tri pódiá a mnoho prednáškových sál s vystúpeniami až 60 rečníkov, medzi ktorými sú aj ľudia ako vy. A okrem toho voňavá káva, hotdogy, chladené nealko pivo, pizza, limonáda, keksíky… A ešte oveľa viac. Na priestore 9000 metrov štvorcových má každý šancu objaviť svoju príležitosť.

Plexo, čo pre teba znamená zamestnávanie bez predsudkov?“

 

„Že keby prišiel na pohovor človek a:
– bol fialovej farby pleti,
– pochádzal by z východnejšie položeného mesta, kontinentu alebo planéty,
– chýbala / nefungovala by mu časť tela, ktorú však táto profesia nevyžaduje,
– bol by pokreslený, deravý alebo pokrivený,
nemalo by ho to znevýhodniť oproti ostatným kandidátom.“

babulicova@profesia.sk
Dominika Babulicová
Produktová marketingová špecialistka
Profesia spol. s r.o.
Idealistka, ktorá sa snaží robiť svet lepším cez dobré texty a dobro(voľníctvo). Z médií presedlala na online marketing. Najčastejšie bloguje o motivácii, úspechu, produktivite a hľadaní práce.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook