Blog Profesia.sk
júl
10

Máte okrem životopisu vypracovať aj zadanie? Dajte si na ňom záležať

Autor: | Kategórie: Hľadanie práce | Značky: ,
Máte okrem životopisu vypracovať aj zadanie? Dajte si na ňom záležať
Nielen skvelý životopis a motivačný list, ale i precízne vypracované zadanie vás môžu posunúť bližšie k vysnívanej práci. Prečo je dôležité venovať mu dostatočnú pozornosť? Na čo sa zamerať pri jeho vypracovaní a čomu sa vyhnúť?

Zadanie ako súčasť pozvánky na pracovný pohovor

Pri hľadaní práce sa môžete stretnúť s požiadavkou na vypracovanie zadania. Ide o súčasť výberového procesu. V prípade, že sa uchádzate o pozíciu marketingového špecialistu na sociálne siete, môže byť vaším zadaním pripraviť social media stratégiu.

Ak chcete uspieť ako seriózny kandidát či kandidátka na obchodnú pozíciu, váš potenciálny zamestnávateľ vám môže dať vypracovať plán či rozpočet pre určitý región. Zadania pre učiteľa zas môže byť zoznam návrhov na zvýšenie udržania pozornosti menších žiakov na 1. stupni.

Zadania, ktoré sú súčasťou pracovného procesu, bývajú z obsahovej stránky veľmi špecifické. Každé z nich však musí spĺňať určité kritériá. Ich splnením dáte svojmu budúcemu šéfovi alebo šéfke jednoznačný signál, že o ponúkanú prácu máte seriózny záujem.

Prečo je dôležité pri niektorých pracovných ponukách vypracovať aj zadanie?

Vieme, že posielate životopis. A možno aj motivačný list. I keď sa vypracovanie zadania môže zdať ako práca navyše, môže mať pri výberovom procese zásadný význam. Práca na zadaní vyžaduje určité schopnosti a zručnosti.

Ide o vhodný spôsob ako overiť, či uchádzači tieto schopnosti a vedomosti naozaj majú. Dajte si na vypracovaní zadania naozaj záležať. V rukách tak budete držať tromf, vďaka ktorému (možno) predbehnete svojich súperov. Vy získate prácu, po ktorej túžite a váš šéf zamestnanca, ktorého si vysníval.

Ako postupovať pri príprave kvalitného zadania?

1. Vyčleňte si na zadanie dostatok času

Potenciálny zamestnávateľ od vás bude požadovať zadanie pár dní pred pracovným pohovorom alebo vás vyzve k jeho prezentácii až na osobnom stretnutí.

Bez ohľadu na to, do ktorej kategórie patríte, nenechávajte si tvorbu zadania na poslednú chvíľu. V deň, keď si zadanie prečítate, skúste odhadnúť, aký čas vám bude trvať jeho vypracovanie. Ak ide o rozsiahle zadanie, rozdeľte si prácu na ňom do menších blokov.

Nechajte si priestor aj na jeho kontrolu, prípadne dajte zadanie prečítať partnerovi či priateľke, ktorej dôverujete. Ich pripomienky môžu byť pre vás užitočné.

2. Forma a gramatika o vás veľa prezradia

Čo na vás viac zapôsobí? Zdrap papiera alebo úhľadne spracovaná a pútavá prezentácia? Odpoveď poznáme. Vy tiež. Dajte si záležať na forme, v akej odovzdáte svoje zadanie. Ak potenciálny zamestnávateľ od vás očakáva prezentáciu v PowerPointe, pripravte ju tak. Keď je v zadaní zadefinované, že ho máte na pohovor priniesť vypracované v papierovej forme, nezabudnite ho na chodbe či v aute.

Gramatické chyby sú v zadaní neprípustné. Rovnako aj v odosielanom životopise. V prípade, že ste si nie istí svojou gramatikou, nechajte si zadanie skontrolovať blízkemu. Hrúbky vás môžu pripraviť o budúce miesto.

3. Pozorne čítajte požiadavky

Aby ste nevypracovali niečo, čo sa od vás neočakáva. Aby ste svojmu budúcemu zamestnávateľovi vo vypracovanom zadaní dokázali, že čítanie s porozumením, precíznosť či kreativita sú vašimi silnými stránkami.

4. Pripravte sa na prezentáciu

Ak to zo zadania jednoznačne nevyplýva, overte si, či svoju prácu budete prezentovať, rozprávať o nej alebo ju na pohovore iba odovzdáte. V prípade, že sa očakáva prezentácia vašich ideí, návrhov a nápadov, pripravte sa na to. Vyskúšajte si to „na nečisto“ doma. Pri ostrej prezentácii sa budete cítiť istejšie.

Vypracovanie zadania je dôležité nielen pre spoločnosti, ale aj pre uchádzačov. Správny prístup k zadaniu môže viesť k úspechu vo výberovom procese a zvýši vaše šance na získanie vytúženej práce. Je dôležité venovať mu dostatočný čas, dbať na formu, gramatiku a presne splniť požiadavky. Vďaka tomu si získate uznanie a dôveru.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook