Reagovaním na viacero relevantných pracovných ponúk zvyšujete svoje šance na úspech a skracujete dobu, kým nové uplatnenie získate.
Samozrejme, nemali by ste reagovať bez rozmyslu na všetky otvorené pozície vo vašom okolí. Na začiatku preto vždy dobre preskúmajte samotný pracovný inzerát a firmu, ktorá prácu ponúka. Je pozícia pre vás zaujímavá? Spĺňate základné kritériá výberu? Reagujte. To platí pre všetky pracovné ponuky, ktoré vás medzi inzerátmi zaujali.
Pripravte sa aj na to, že nie od každého potenciálneho zamestnávateľa dostanete odpoveď. Dôvody sú rôzne, môže vám to však veľa povedať aj o samotnej firme a spôsobe, akým pracuje s ľuďmi.
Za úspech považujte, ak pozvanie do druhého kola výberového konania dostanete približne od desatiny oslovených spoločností. Toto číslo je orientačné, mení sa so situáciou na pracovnom trhu, regionálnymi špecifikami, ale aj segmentom, v ktorom pôsobíte. Ak dobre programujete v žiadaných jazykoch, bude percento pozitívnych odpovedí vo váš prospech výrazne vyššie v porovnaní s odbormi, ktoré netrpia nedostatkom kvalifikovaných pracovných síl.
Niektoré aspekty možnej spolupráce sa ukážu až v priebehu výberového konania, niektoré dokonca až počas skúšobnej doby. Nie vždy totiž inzerát presne zodpovedá skutočnosti. Osobný kontakt s firmou počas pohovoru či jednotlivých kôl výberového procesu môže takisto vniesť do vášho rozhodovania nové uhly pohľadu.
Ak sa zúčastňujete viacerých výberových konaní naraz, môžete jednotlivé firmy, ich prístup, komunikáciu aj ponuky navzájom porovnávať v reálnom čase. Dá sa na to pozerať aj tak, že nielen zamestnávatelia robia pohovory s viacerými uchádzačmi, ale aj vy si robíte pohovory s viacerými možnými zamestnávateľmi.
Ak vás teda netlačí čas alebo nedostatok príležitostí, vnímajte možné varovné signály. Preverte si ekonomické zdravie firiem, ich reputáciu, spokojnosť zamestnancov, či náznaky toxickej kultúry alebo vysokej fluktuácie zamestnancov.
Dobrý deň hľadám si prácu na jednu zmenu som šikovná a richlo sa učím od 08:00do 16:00