Blog Profesia.sk
dec
15

Trúfli by ste si na netradičný spôsob, ako zaujať svojho budúceho zamestnávateľa?

Autor: | Kategórie: Hľadanie práce | Značky:
Trúfli by ste si na netradičný spôsob, ako zaujať svojho budúceho zamestnávateľa?
Cesta za vysnívanou prácou môže byť tŕnistá. Niekedy zbehne nečakane rýchlo, inokedy pridlhé čakanie na výsledok pracovného pohovoru nemá konca. Čo všetko ste ochotní podniknúť pre svoju vytúženú prácu a netradičným spôsobom tak upútať svojho zamestnávateľa? Akú metódu zvolíte, aby ste obstáli v silnej konkurencii? Pár bizarných ukážok (zväčša) úspešnej cesty za vytúženou prácou vám v priblížime v tomto článku.

Máte odvahu upútať netradične?

Personalistom sa na stole hromadí množstvo životopisov. Aj vy môžete poslať generický životopis, ktorý nebude vytŕčať spomedzi ostatné. Ak však chcete zvýšiť šancu na úspech, niekedy nestačí byť len dobrý alebo priemerný. Platí to najmä v kreatívnom, umeleckom alebo aj v IT priemysle. Kreativita sa však môže vyplatiť aj tam, kde by ste to nikdy nečakali. Aby vaše CV zasvietilo medzi ostatnými, môžete si zvoliť netradičnú a smelú sebaprezentáciu. Nájdete na to odvahu?

1. Lego postavička

Žlté kocky namiesto blond vlasov alebo modré nohavice ako Super Mario? Vlastnú podobizeň pretavte do legovej figúrky a do popisov na obale napíšte vaše kľúčové vlastnosti. Urobila tak aj ambiciózna žiadateľka o pracovnú pozíciu v reklamnej agentúre BBDO. Pýtate sa, či sa na pohovor dostala a vytúžené miesto aj získala? Odpoveď je kladná. Alebo vytvorte lego mozaiku tváre podľa vlastnej fotografie a pošlite ju svojmu budúcemu šéfovi. Poteší sa nielen on, ale i jeho deti.

O tom, ako svoj životopis pretavil do Lego postavičky dizajnér Andy Morris, si môžete prečítať aj tu. Nájdete tam aj skvelé fotografie.

 2. Google Maps ukážu vašu pracovnú cestu

Inšpirovať vás môže aj freelancer Ed Hamilton. Ten všetky svoje kľúčové pracovné momenty vložil do interaktívnych Google Maps. Pripnuté špendlíky na mape informovali o miestach jeho štúdií, práce, o voľnočasových aktivitách či iných úspechoch. Do poznámok vždy bližšie opísal, čoho sa týkala pracovná či vzdelávacia aktivita. HR manažér tak veľmi jednoducho a zábavne prešiel pracovnú trasu svojho budúceho šikovného zamestnanca.

3. Vyšila sa do firmy

Pri odoslaní životopisu nevyužila istá šikovná Američanka papier ani elektronickú poštu. Svoj životopis po večeroch nepísala, ale vyšívala. Takúto sebaprezentáciu a originálne prevedenie, ktoré čerpá z tradičných ručných prác, ocenil aj jej šéf a prijal ju na pozíciu, o ktorú sa uchádzala.

4. Zahráte sa so mnou?

Stojí to síce veľa námahy, no výsledok stojí zato. Úspešný uchádzač o prácu grafického dizajnéra premenil svoje CV na interaktívnu hru. V nej HR manažér prechádzal z levelu do levelu a získaval tak viac a viac informácií o kandidátovi. Úvodný level upresňuje základné informácie i záľuby, ďalšie úrovne odkrývajú jeho znalosti, vedomosti. V záverečnej časti hry odhalí kandidát svoje kontakty. Ozaj zábavné.

5. Kde CV nič nezmôže, Facebook pomôže

Využiť platformu Facebook na vlastnú prezentáciu u potenciálneho zamestnávateľa sa rozhodla pred pár rokmi Maru Mitlíková, dnes už riaditeľka marketingovej agentúry TRIAD (aktuálne na materskej dovolenke). Svoj životopis preklopila do vizuálu sociálnej siete Facebook a svojmu budúcemu šéfovi odprezentovala všetky kľúčové informácie. Výsledok: prijatá.

Samozrejme, že nie všetky typy povolaní znesú netradičnú formu životopisu či vlastnej prezentácie. Hodia sa skôr k kreatívnym pozíciám v marketingu či obchode. Bez ohľadu na to, či sa rozhodnete pre bizarný či tradičný životopis, nezanedbajte prípravu na pohovor a buďte pripravení na otázky, ktoré môžu zaznieť. Držíme palce.

fabrici-fake-user
Zuzana Fabrici
Copywriterka
Profesia spol. s r.o.
Marketingu sa venuje niekoľko rokov, najviac ju však ťahá k písaniu. Energiu si dobíja pri športe, zaspáva pri (ne)dobrej knihe. Miluje žltú farbu, vôňu lesa a pyžamové rána.
Všetky články autora

Pridať komentár

Have your say!

správa *

meno *

e-mail *

Hľadať

Najčítanejšie za mesiac

Kategórie

Facebook